1. Varma.fi-asiointipalvelu
Varma.fi-asiointipalvelu on Keskinäisen työeläkevakuutusyhtiö Varman (Varma) tuottama sähköinen asiointipalvelu, jolla yrittäjä tai työnantaja (asiakas) voi hoitaa verkossa eläkevakuutusasioitaan. Varma.fi-asiointipalvelu (asiointipalvelu) on asiakkaan käytössä siinä laajuudessa, josta hän on sopinut. Asiointipalvelu on maksuton.
2. Asiointipalvelun käyttöoikeudet
Asiakas voi käyttää asiointipalvelua, kun hän on saanut Varmalta asiointipalvelun käyttöoikeuden. Asiointipalvelun käyttämistä varten Varma antaa asiakkaalle käyttäjätunnuksen ja salasanan. Asiakas voi käyttää asiointipalvelua ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa myös asiointipalvelun hyväksymillä voimassa olevilla pankkitunnuksilla.
Asiakas sitoutuu säilyttämään Varman antaman käyttäjätunnuksen ja salasanan huolellisesti niin, että toinen henkilö ei saa niitä käyttöönsä. Varma voi tarvittaessa uusia käyttäjätunnukset ja toimittaa asiakkaalle uudet tunnukset. Jos asiakas epäilee käyttäjätunnuksen tai salasanan joutuneen toisen henkilön haltuun, hänen täytyy heti ilmoittaa tästä Varmalle puhelimitse arkisin klo 8–16 numeroon 010 192 100.
Asiakkaan vastuu käyttäjätunnuksen käytöstä päättyy, kun Varma on vastaanottanut asiakkaan ilmoituksen, että asiakas haluaa poistaa käyttäjätunnuksensa.
Asiakas valitsee asiointipalvelulle pääkäyttäjän. Pääkäyttäjä pitää huolta kaikista asiakkaan asiointipalvelun käyttöoikeuksista ja ilmoittaa, missä laajuudessa muilla henkilöillä on oikeus käyttää asiointipalvelua. Pääkäyttäjä voi lisätä, poistaa ja muuttaa käyttöoikeuksia asiointipalvelussa. Jos asiakas ilmoittaa muutoksista käyttöoikeuksiin Varman palveluaikojen ulkopuolella, Varma katsoo, että ilmoitus on vastaanotettu seuraavana arkipäivänä klo 8. Varman palveluaika on arkisin klo 8–16.
Jos asiakas valtuuttaa vakuutusmeklarin hoitamaan vakuutusasioitaan, Varma voi muuttaa asiakkaan käyttöoikeuksia meklaritoimeksiantosopimuksen tai valtakirjan mukaisiksi. Asiakkaan ei tarvitse ilmoittaa asiasta erikseen. Muutokset käyttöoikeuksiin tulevat voimaan, kun Varma on saanut tiedon meklaritoimeksiannosta ja vastaanottanut valtakirjan.
3. Laitteet, ohjelmat ja tietoliikenneyhteydet
Asiakas hankkii ja maksaa itse asiointipalvelua varten tarvittavat laitteet, ohjelmat ja tietoliikenneyhteydet. Asiakas vastaa myös niiden kuluista, toimivuudesta ja yhteensopivuudesta asiointipalvelun kanssa. Varma ja asiakas vastaavat kumpikin omien tietojärjestelmiensä tietoturvasta.
4. Vastuu asiointipalvelussa asioinnista
Asiakas vastaa kaikista toimista, jotka on tehty asiointipalvelussa voimassaolevilla käyttöoikeuksilla. Asiointipalvelussa tehtyjen toimien ja viestien sisällön katsotaan olevan sellaisia, jollaisina ne ovat tallentuneet asiointipalveluun. Varma ei vastaa mistään vahingosta, joka on aiheutunut siitä, että asiointipalvelun käyttäjätunnus ei toimi.
5. Muutokset
Varmalla on oikeus muuttaa näitä käyttöehtoja. Varma ilmoittaa näiden käyttöehtojen muutoksesta asiakkaalle etukäteen asiointipalvelun viestillä, sähköpostitse tai postitse, jos muutos olennaisesti lisää asiakkaan käyttöehtojen mukaisia velvollisuuksia tai olennaisesti heikentää asiakkaan oikeuksia. Käyttöehtojen muutos tulee voimaan Varman ilmoittamana ajankohtana tai jos muutos on olennainen, ilmoitusta seuraavan kuukauden alusta. Jos asiakas ei hyväksy muutosta, asiakkaan pitää lopettaa palvelun käyttö ja kirjallisesti irtisanoa sopimus päättymään ennen kuin käyttöehtojen muutos tulee voimaan.