Kuinka Varma jakaa asiakashyvityksiä?

Kuinka Varma jakaa asiakashyvityksiä?

03.01.2018
vakuuttaminen
Artikkeli

Sosiaali- ja terveysministeriön hyväksymiä yhtiökohtaisia asiakashyvitysperusteita sovelletaan ensimmäistä kertaa vuodelta 2018 kertyviin asiakashyvityksiin. Miten Varman asiakashyvitys muodostuu ja kuinka se jaetaan Varman asiakkaille?

Vakavaraisuus ja tehokkuus

Jos haluaa vertailla eri työeläkeyhtiöiden asiakashyvityksiä, kannattaa varmistaa, että yhtiöiden hyvitysarviot on tehty samoilla oletuksilla. Huomion arvoisia asioita ovat yhtiön vakavaraisuus ja tehokkuus.

- Vakavaraisuuteen ovat kerääntyneet menneiden vuosien sijoitustoiminnan tuotoista kertyneet ylijäämät. Hyvitysarviossa vakavaraisuuden tulisi perustua esimerkiksi työeläkeyhtiön viimeisimpään julkistettuun tietoon ennakoimatta tulevia sijoitustuottoja. Varman osalta pitkään jatkunut onnistunut sijoitustoiminta on johtanut alan korkeimpaan vakavaraisuuteen ja asiakashyvitysten tasoon, kertoo aktuaari- ja vakuutuspalvelujen johtaja Pasi Mustonen.

Osa työeläkemaksuista on korvamerkitty vakuutusyhtiön toiminnan pyörittämiseen. Varma tehostaa jatkuvasti toimintaansa, jotta eläkevakuuttamisen kulut pysyvät mahdollisimman pieninä. Syntyneen hoitokustannussäästön Varma palauttaa kokonaisuudessaan asiakkaille osana asiakashyvityksiä.

- Asiakkaalta kerättyjä rahoja on aina käytettävä vastuullisesti. Varma tehostaa toimintaansa ja sen myötä hoitokustannustehokkuutemme paranee edelleen, toteaa Mustonen.

- Tänä vuonna asiakkaamme saavat merkittävästi aiempaa korkeammat asiakashyvitykset. Tämä on iloinen vuodenaloitus asiakkaillemme - tarkemmista luvuista kerromme myöhemmin.

Varman asiakkaat saavat siis yhtiön vahvan vakavaraisuuden ja liiketoiminnan tehokkuuden ansiosta alan parhaat asiakashyvitykset eli maksun alennukset seuraavan vuoden työeläkemaksuihin.

Varma palkitsee pitkäaikaisesta asiakkuudesta, myös uudet asiakkaat hyötyvät

Työeläkeyhtiöt ottavat käyttöön sosiaali- ja terveysministeriön hyväksymät yhtiökohtaiset asiakashyvitysten jakoperiaatteet. Näitä jakoperiaatteita sovelletaan vuoden 2018 asiakashyvityksissä, jotka alentavat vuoden 2019 vuoden vakuutusmaksuja.

Varma kohdistaa jatkossa hoitokustannussäästöt niille asiakasryhmille, joista ne ovat lähtöisin. Asiakaskohtaiseen hyvitykseen vaikuttavat kyseisen työnantajan Varmassa vakuuttamien työntekijöiden palkat ja maksetuista työeläkevakuutusmaksuista kertynyt rahasto. Varma palkitsee jatkossakin pitkäaikaisesta asiakkuudesta parempina asiakashyvityksinä.

—Asiakaslähtöisellä asenteella ja vahvalla asiantuntijuudellamme rakennamme luottamukseen perustuvia pitkiä asiakassuhteita. Monet palvelumme auttavat yrityksiä kehittämään toimintojaan ja huolehtimaan henkilöstön hyvinvoinnista läpi työelämän murroksen ja yrityksen eri vaiheiden, toteaa suurasiakasjohtaja Juho Kettunen.

—Vahvan vakavaraisuutemme ja tehokkuutemme ansiosta voimme tarjota myös uusille asiakkaillemme keskimääräisesti kilpailukykyisimmät asiakashyvitykset. Uusia asiakkaita hyödyttävät heti mm. digitaaliset palvelumme, Varman koulutus- ja asiakastapahtumat sekä asiakaspalvelumme. Haluamme parantaa asiakkaidemme henkilöstön työkykyä kaikissa tilanteissa ja näin kumppanina tuottaa kilpailukykyä, lisää Kettunen.

Lisätietoja:

  • aktuaari- ja vakuutuspalvelujen johtaja Pasi Mustonen, puh. 040-519 5136
  • suurasiakasjohtaja Juho Kettunen, puh. 040-709 4711

Lue lisää:

Voisit olla kiinnostunut myös näistä