Hakutulokset

Ei tuloksia haulle "{{searchTerm}}"

Tietopalvelu tuo konkretiaa työkykyjohtamiseen
Outi Hartikainen ja Carita Finni
Outi Hartikainen ja Carita Finni

Tietopalvelu tuo konkretiaa työkykyjohtamiseen

13.4.2016

Varma avasi asiakasyritystensä käyttöön työkykyjohtamisen tietopalvelun reilut pari vuotta sitten. Palvelu on edelleen ainoa laatuaan työeläkeyhtiöissä.

Tietopalvelu avaa näkymän yrityksen työkykyjohtamisen avainlukuihin. Sieltä löytyy sekä yrityksen omaa tietoa että vertailutietoa ikäjakaumasta, TyEL-maksun kehityksestä, työkyvyttömyysmaksusta, eläköitymiseen johtaneista diagnooseista sekä työkyvyttömyyseläkkeistä ja ammatillisen kuntoutuksen hyödyntämisestä.

Työkykyjohtamisen tietopalvelusta vastaava palvelukehityspäällikkö Soili Knuutinen kertoo, että palvelun tarkoituksena on tuottaa arvoa asiakkaalle. Palvelua kehitetäänkin jatkuvasti yhdessä asiakkaiden kanssa.

- Viime syksynä lisäsimme palveluun työkykyjohtamisen toimintasuunnitelman. Viimeisimmässä työkykyjohtamisen vaikuttavuuskyselyssä se saikin erityistä kiitosta asiakkailta.

Tiedolla johtamisen ytimessä

Asiakkaidemme lisäksi myös varmalaiset käyttävät tietopalvelua asiakastyössä. Yhteyspäällikkö Carita Finni ja työkykyjohtamisen kehityspäällikkö Outi Hartikainen kertovat, että tietopalvelu on heille päivittäinen työväline ja apu asiakastyössä.

- Käyn tietopalvelussa katsomassa asiakkaan tiedot ennen jokaista asiakastapaamista, Carita Finni kertoo.

Outi Hartikainen ja Carita Finni kuvaavat työkykyjohtamisen tietopalvelua tiedolla johtamisen ytimeksi.

- Palvelu sisältää monella tavalla hyödynnettävää materiaalia yrityksen tilanteeseen liittyen. Palvelun avulla saadaan muodostettua tilannekuva asiakkaasta, he toteavat.

Esimerkiksi maksuluokasta kertova kuva näyttää konkreettisesti, miten maksu heilahtaa, kun maksuluokkaa muuttuu ja ennustaminen on helppoa. Palvelussa oleva sähköinen toimintasuunnitelma puolestaan ohjaa työkykyjohtamisen tekemistä konkreettisemmaksi ja tavoitteellisemmaksi. Toimintasuunnitelma on hyvä apuväline, kun Varman asiantuntijat tekevät yhteistyötä asiakkaan johdon kanssa.

- Työkykyjohtamisen pitää lähteä yrityksen liiketoiminnasta ja sen on oltava osa yrityksen strategista suunnittelua, Outi Hartikainen muistuttaa.

Katso video, jossa asiakkaamme Autokeskus kertoo Työkykyjohtamisen tietopalvelusta

{{errorMessage}}

Avainsanat

Blogi