Hakutulokset

Ei tuloksia haulle "{{searchTerm}}"

Henkilöasiakkaamme ovat tyytyväisiä asiakaspalveluun

Henkilöasiakkaamme ovat tyytyväisiä asiakaspalveluun

14.2.2017

Varma kerää henkilöasiakkailtaan asiakaspalautetta sekä puhelinpalvelusta että eläke- ja kuntoutushakemusten käsittelystä.

- Asiakkaidemme aktiivisuus ja halu palautteen antamiseen jaksaa aina yllättää iloisesti. Toimiva vuoropuhelu asiakkaiden kanssa on avainasemassa palveluidemme jatkuvassa kehittämisessä, kertoo eläkepalveluista ja tietohallinnosta vastaava johtaja Tiina Kurki.

Vuonna 2016 saimme palautetta noin 24 000 asiakkaalta. Puhelinpalveluun soittaneilta asiakkailta kysymme, saiko asiakas hoidettua asian yhdellä puhelinsoitolla ja suosittelisiko hän Varman asiakaspalvelua muille. Eläkepäätöksen saaneilta asiakkailta kysymme, oliko hakemuksen käsittely sujuvaa, maksettiinko eläke oikein ja ajallaan ja suosittelisiko hän Varman palvelua muille.

Puhelinpalveluun soittaneista lähes 90 prosenttia kertoi saaneensa hoidettua asiansa yhdellä puhelinsoitolla. Eläkepäätöksen saaneista 93 prosentin mielestä hakemuksen käsittely oli sujuvaa ja 89 prosenttia oli sitä mieltä, että eläke maksettiin oikein ja ajallaan.

Asiakkaidemme antama kokonaisarvosana koko vuodelta oli keskimäärin 8,9.

Asiakkaat antoivat pitkin vuotta vuolaasti kiitosta asiakaspalvelijoidemme asiantuntemuksesta, ystävällisyydestä, palvelualttiudesta sekä siitä, että asiakkaan asiaan paneuduttiin huolella, asia tuli hoidettua kerralla kuntoon ja asiakas sai myös sellaista tietoa jota ei ollut osannut kysyä. Miellyttävän asiakaspalvelukokemuksen johdosta puhelusta oli jäänyt hyvä mieli. Kiitosta on saanut myös se, että puhelinpalveluun ei tarvitse juurikaan jonottaa.

Asiakkaamme kokevat eläkkeen hakemisen sujuvaksi ja erityisesti sähköistä hakemusta kiitetään. Erilaiset verkkopalvelumme, kuten hakemuksen tilan seurantapalvelu ja chat saivat runsaasti kiitosta.

Asiakkaidemme antamaa vapaata palautetta

Sain yhdellä soitolla vastauksen kolmeen eri melko hankalahkoon kysymykseen. Asiakaspalvelu oli ammattitaitoista sekä hyväntuulista.

Puheluun vastattiin pikaisesti- siitä iso plussa.

Sain kysymykseeni asiantuntevaa ohjeistusta, Soitosta jäi tosi hyvä mieli!

Sain erittäin ystävällistä ja kannustavaa asiakaspalvelua. Asiani kuunneltiin ja siihen myös löydettiin sopiva ratkaisu.

Palvelu oli selkeää ja ystävällistä. Siitä välittyi tunne, että minua halutaan auttaa.

Päätös tuli huippunopeasti. Tuntui, että prosessi on kunnossa.

Vastaus tuli nopeasti ja kielteinen päätös oli hyvin ja ymmärrettävästi perusteltu. Minulle soitettiin ja varmistettiin epäselvät kohdat anomuksesta.

Hakemuksen täyttäminen netissä oli helppoa ja hyvin ohjeistettu.

Helppo seurata päätöksen käsittelyä netin kautta. Kaikki toimi hyvin!

 

{{errorMessage}}

Avainsanat

Blogi