Sökresultat

Inga resultat "{{searchTerm}}"

Kontrollera att dina uppgifter är uppdaterade

Via vår webbtjänst kan du enkelt och tryggt kontrollera och ändra dina egna pensionsuppgifter. Du kan logga in på tjänsten med dina personliga bankkoder eller med mobil-id. Tjänsten öppnas genast efter att pensionsutbetalningen inletts.

Ändring av pensionskontot

Via tjänsten kan du ändra kontot till vilket vi betalar din pension. Om du inte kan logga in på webbtjänsten kan du meddela det nya kontonumret på blanketten nedan, i ett fritt formulerat brev eller per fax. Kontoändringen kan inte göras per telefon eller e-post eftersom anmälan om kontoändring måste ha pensionstagarens underskrift.

Skriv ut blanketten för kontoändring (pdf)

Adressändring

Om du flyttar inom landet får vi i allmänhet din nya adress direkt från befolkningsregistermyndigheterna. För pensionstagare bosatta utomlands får vi dock inga adressuppgifter automatiskt från myndigheterna. Om du bor utomlands är det därför viktigt att du meddelar din nya adress till vår pensionsutbetalning. Du kan göra det per e-post, brev, fax eller med den krypterade elektroniska blanketten nedan.

Anmäl adressändring utomlands