Uudistunut varma.fi tuo selkeyttä ja helppoutta verkkoasiointiin

Varma.fi-verkkosivustomme on käynyt läpi täydellisen muodonmuutoksen. Eri asiakasryhmämme yksilöllisesti huomioiva uudistunut sivusto on rakennettu palvelemaan käyttäjiä sujuvasti ja ihmisläheisesti kaikissa tilanteissa yleisestä tiedonhausta ongelmatilanteiden ratkaisuun ja eläkevakuutusten ostamiseen.

Varman digitaaliset palvelut kehittyvät tänä vuonna isoin harppauksin. Toukokuussa otimme käyttöön uudistuneen Varma Asiointi -palvelun, joka tarjoaa palveluun kirjautuneille asiakkaillemme sujuvaa asiointia ja vaikuttavia työkaluja muun muassa työkyvyn kehittämiseen. Nyt vuorossa on kaikille avoin varma.fi-sivusto.

Asiakkaille asiakkaita kuunnellen

Sekä kaikille avointa varma.fi-sivustoa että Varma Asiointia, jonne pääset kirjautumaan varma.fi-sivuston ylälaidassa olevan Kirjaudu-linkin kautta, on kehitetty yhdessä asiakkaidemme kanssa.

– Asiakkaiden tarpeet ja digipalveluiden yhä yleistyvä mobiilikäyttö ovat olleet varma.fi-sivuston suunnittelutyön lähtökohtia, jotka ovat ohjanneet sivuston rakennustyötä alusta alkaen. Säännölliset asiakastestaukset ovat puolestaan varmistaneet, että työ etenee oikeaan suuntaan ja valmistuvan sivuston käyttö on helppoa ja nopeaa, kertoo sivuston tuoteomistajana toimiva suunnittelija Katja Järvenpää.

Myös sivuston visuaalinen ilme on täysin uudistunut, ja toivomme, että se tuo palvelun käyttöön raikkautta ja selkeyttä ja näin omalta osaltaan muun muassa edesauttaa huomion kiinnittymistä oikeisiin asioihin.

Varman asiakaspalvelu on palkittu useana vuonna Suomen parhaana. Haluamme, että sama lämmin ja inhimillinen kokemus, joka niin usein toteutuu henkilökohtaisissa kohtaamisissamme asiakkaidemme kanssa, tulee todeksi myös digitaalisissa palveluissamme. Jos vastausta tai ratkaisua käyttäjän tilanteeseen ei verkkosivustolta löydy, ohjaus henkilökohtaiseen palveluun tapahtuu helposti ja oikea-aikaisesti.

Digipalveluiden uudistukset jatkuvat kiivaina

Sekä varma.fi-sivuston että asiointipalvelumme kehitys on jatkuvaa työtä, joka ei varsinaisesti koskaan tule valmiiksi. Varma Asiointi -palvelun vaiheittainen uudistuminen jatkuu jo tämän vuoden aikana, ja ensi vuonna palveluun on luvassa entistä enemmän uusia ominaisuuksia.

Myös varma.fi-sivuston sisältöjä ja toiminnallisuuksia kehitetään jatkuvasti.

– Varma.fi on tärkeä asiakaspalvelun, tiedonhaun ja eläkevakuutuspalveluiden ostamisen näyttämö, joka toimii porttina myös Varma Asiointi -palveluun. Se on keskeinen näyteikkunamme maailmalle ja oma mediamme, jossa julkaisemme myös valtavasti ajankohtaista sisältöä, kuten uutisia, artikkeleja ja blogeja. Siksipä haluamme pitää siitä jatkuvasti erityisen hyvää huolta, sanoo sivuston päätoimittaja, viestintäpäällikkö Ilari Takamäki.