Eläkeyhtiöiden nimissä on liikkeellä eläkkeisiin liittyviä huijausviestejä

Tekstiviesteihin liittyviä linkkejä ei tule avata. Poista viesti. Jos et ole varma onko saamasi viesti aito, voit olla yhteydessä Varman asiakaspalveluun.

Varman hoitokustannusmaksuun pienennyksiä jälleen ensi vuonna – keskimääräistä laskua vuodesta 2023 jo lähes 40 prosenttia

Työnantaja-asiakkailtamme TyEL-maksun osana keräämämme hoitokustannusmaksu pienenee jälleen ensi vuonna. Yrityskohtainen hoitokustannusmaksu laskee keskimäärin noin kahdeksan prosenttia mutta enimmillään jopa yli 10 prosenttia. Asiakkaidemme maksama hoitokustannusmaksu on laskenut keskimäärin jo lähes 40 prosenttia sen jälkeen, kun työeläkeyhtiökohtaisesti määräytyvät hoitokustannusmaksut otettiin käyttöön vuonna 2023.

Työeläkeyhtiöiden keräämällä hoitokustannusmaksulla katetaan vakuutusten hoidosta ja toimeenpanosta aiheutuvia kustannuksia. Hoitokustannusmaksun taso määräytyy työeläkeyhtiön toiminnan tehokkuuden perusteella. Yksittäisen yrityksen kohdalla hoitokustannusmaksun suuruuteen vaikuttaa erityisesti yrityksen koko. Pieni hoitokustannusmaksu yhdistettynä alan parhaisiin asiakashyvityksiin mahdollistaa Varman asiakkaille kokonaisedullisen TyEL-vakuutuksen.

Sosiaali- ja terveysministeriö vahvisti Varman vuoden 2026 TyEL-hoitokustannusmaksua koskevan laskuperusteen kesäkuussa. Lopulliset TyEL-maksun muut osat vuodelle 2026 vahvistetaan myöhemmin syksyllä.

Vakavaraisuus takaa Varman asiakkaille parhaat asiakashyvitykset

Hoitokustannusmaksujakin merkittävämmin asiakkaiden TyEL-vakuutusten kokonaiskustannuksiin vaikuttavat työeläkeyhtiön vakavaraisuuden perusteella maksettavat asiakashyvitykset. Ennätyksellisen vahvan vakavaraisuutemme ansiosta maksoimme asiakkaillemme tänä vuonna alan ylivoimaisesti parhaat asiakashyvitykset.

Varma on pitkään ollut vakavaraisin työeläkeyhtiö, mikä tarkoittaa asiakkaillemme korkeampia asiakashyvityksiä ja siten alhaisempia työeläkemaksuja. Vahvan vakavaraisuutemme ansiosta meillä on mainiot edellytykset maksaa erinomaiset asiakashyvitykset myös tulevina vuosina.

Oliko sisältö mielestäsi hyödyllinen?