1. Olen unohtanut Varman asiointipalvelun käyttäjätunnukseni. Miten saan selville käyttäjätunnuksen ja sen salasanan?
Käyttäjätunnukset ovat henkilökohtaisia ja pääosin sähköpostimuotoisia. Jos et enää muista käyttäjätunnustasi, voit lähettää Varmaan selvityspyynnön käyttäjätunnuksestasi täyttämällä tietosi osoitteessa https://idp.varma.fi/cloudlogin/app/recovercompanyid
2. Olen unohtanut Varman asiointipalvelun salasanan tai se on vanhentunut. Miten tilaan uuden salasanan?
Uuden salasanan saat tilattua Varman asiointipalvelun kirjautumissivulta löytyvästä linkistä https://idp.varma.fi/cloudlogin/app/recoverpw
Syöttämällä käyttäjätunnuksesi ja siinä käytetyn sähköpostin saat tilattua sähköpostiisi salasananvaihtolinkin. Linkki on voimassa 30 minuuttia sen lähetyksestä.
3. Pääseekö Varman verkkopalveluun, jos asuu ulkomailla?
Ulkomailla asuva henkilö voi asioida Varman verkkopalvelussa, jos hänellä on käytössään suomalaiset verkkopankkitunnukset.
4. Minulla on valtuutus hoitaa toisen henkilön eläke- tai kuntoutusasioita. Voinko kirjautua verkkopalveluun hoitamaan toisen henkilön asiaa?
Verkkopalveluumme kirjaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, jolloin siellä on mahdollista hoitaa pelkästään henkilökohtaisia eläke- ja kuntoutusasioita.
5. Meillä on puolisoni kanssa yhteiset verkkopankkitunnukset. Miten voin asioida verkossa?
Asiointipalvelussa voi hoitaa vain sen henkilön asioita, jonka nimellä tunnukset ovat. Yhteisillä pankkitunnuksilla ei voi katsoa useamman henkilön tietoja.
6. Sisäänkirjautumisessa ilmeni ongelmia, mikä avuksi?
Mene palveluun www.varma.fi-sivun kautta. Selaajan suosikkeihin tallennetut linkit eivät toimi aina luotettavasti.
Tarkista kirjautumissivulta, ettei palvelussamme ole käyttökatkoa. Katkot on ilmoitettu sivun ylälaidassa.
Internetselain saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa. Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet. Yritä sen jälkeen kirjautua uudelleen. Ohjeita sivuhistorian tyhjentämiseen:
Google Chrome: Historia/History > Poista selaustiedot/Clear browsing data
Mozilla Firefox: Sivuhistoria/History > Poista historiatietoja/Clear Recent History > Poista tiedot/Clear Now
Verkkoasioinnin turvallisuus on meille tärkeää, minkä vuoksi emme tue selaimia, joiden turvallisuusominaisuudet ovat puutteelliset. Tästä syystä emme suosittele Internet Explorer -selaimen käyttöä verkkoasiointiin.
7. Pääsen palveluun, mutta en näe siellä yrityksen tietoja
Yritys ei ehkä ole tehnyt verkkopalvelusopimusta tai sinulle ei ole annettu oikeuksia kyseisen yrityksen tietoihin. Pyydä yrityksen pääkäyttäjältä oikeuksia.