Miten toimin, kun työeläkeotteellani on virhe?

Virhe tai puute ansiotiedoissa

Jos virhe koskee vuoden 2019 tai sen jälkeistä tietoa, ota yhteyttä työnantajaasi, joka korjaa tiedot tulorekisteriin. Jos työnantajasi on lopettanut toimintansa tai tehnyt konkurssin, voit tehdä selvityspyynnön asiointipalvelussamme.

Jos virhe on vuoden 2018 tai sitä vanhemmissa ansiotiedoissa, kirjaudu asiointipalveluun ja tee selvityspyyntö. Jos virhe on julkisen alan ansiotiedoissa, ilmoita siitä Kevaan.

Jos puutteet koskevat yli 6 vuotta vanhoja tietoja, tarvitsemme sinulta selvityspyynnön lisäksi näyttöä puuttuvista tiedoista, esimerkiksi työtodistuksen ja palkkatodistuksen tai verotietoja, joista selviää maksettujen palkkojen määrä.

Kirjaudu Varma Asiointiin

Työnantajan nimi on väärin

Jos työnantajasi nimi on vaihtunut, se ei vaikuta eläkkeesi määrään. Nimen vaihtumisesta ei tarvitse ilmoittaa meille.