Varmas digitala tjänster utvecklas och tar ett stort steg framåt i år. I maj införde vi Varmas förnyade onlinetjänst som erbjuder inloggade kunder en smidig kanal för att sköta sin ärenden och effektiva verktyg för bland annat utveckling av arbetsförmågan. Nu har turen kommit till webbplatsen som är öppen för alla.
Utvecklad för kunderna efter deras behov
Både webbplatsen varma.fi, som är öppen för alla, och Varma Onlinetjänst, dit du kan logga in via inloggningslänken längst upp på webbplatsen, har utvecklats tillsammans med våra kunder.
– Utvecklingen av varma.fi har från första början utgått från kundernas behov och det ökande antalet mobila användare av de digitala tjänsterna. Regelbundna kundtester har säkerställt att utvecklingsarbetet gått i rätt riktning och att den nya webbplatsen ska vara snabb och enkel att använda, berättar planeraren Katja Järvenpää som är produktansvarig för webbplatsen.
Samtidigt har webbplatsens visuella profil fått ett ansiktslyft, som förhoppningsvis gör att den känns klar och lättnavigerad för användarna och på så vis gör det enklare att hitta rätt saker.
Varma har under flera år vunnit pris för Finlands bästa kundtjänst. Vi vill att våra digitala tjänster ska präglas av samma varma och människonära upplevelse som våra personliga möten med kunderna. En användare som inte hittar ett svar eller en lösning på webbplatsen hänvisas snabbt och enkelt till kundtjänsten för personlig betjäning.
Nya digitala tjänster tillkommer i snabb takt
The development of the varma.fi website and our online service is continuous work that will never really be finished. The gradual renewal of the Varma Online Service continues during this year, and next year, the service will offer even more new features.
Also the contents and functionalities of the varma.fi website are being developed continuously.
“Varma.fi is an important arena for customer service, information searches and buying pension insurance services, which also operates as the gateway to the Varma Online Service. It is our shop window to the world and our own media where we also publish plenty of current content, such as news, articles and blogs. This is why we want to take extra good care of it,” says the website’s editor-in-chief, Communications Manager Ilari Takamäki.