Koronatilanteen aiheuttamat taloudelliset ongelmat näkyvät yrittäjien ja työnantajien lisääntyneinä yhteydenottoina Varman vakuutuspalvelun asiakaspalvelussa. Useimmiten kyse on maksuvaikeuksista, joissa asian selvittely sekä maksuajan myöntämisen edellytysten kartoitus vaatii aikaa. Vaikeiden taloustilanteiden kasaantuessa yhteydenotot ovat lisääntyneet erityisesti perinnän asiakaspalvelussa, joka on ruuhkautunut. Vastausta odottavan on hyvä tietää, että yksi viesti tai yhteydenottopyyntö Varmaan riittää.
Asiakkaiden vaikeat erityistilanteet ruuhkauttavat palvelua.
– Perinnän kanssa asioivien asiakkaidemme tilanteet ovat vaikeita ja vakavia, ja ne vaativat meiltä hyvin monen erilaisen taustan selvittelyä. Jokainen meistä toivoisi, että jos tämä tilanne tulee omalle kohdalle, on asiantuntijalla aikaa perehtyä juuri minun tilanteeseeni ja sen eri mahdollisuuksiin, kertoo vakuutuspalvelujohtaja Tiina Grönqvist.
Koronatilanteen ennustettiin lisäävän asiakasyhteydenottoja loppukesästä ja alkusyksystä, mutta tautitilanteen paheneminen muutti tilanteen nopeasti. Perinnässä puheluiden määrät kaksinkertaistuivat ja normaalissakin vakuutuspalvelun asiakaspalvelussa puheluiden määrä tuplaantui.
Vaikka jonossa odottavan aika tuntuu pitkältä, on kuitenkin hyvä tietää, että yksi viesti tai yhteydenottopyyntö Varmaan riittää. Soittopyyntöihin vastataan tällä hetkellä muutaman päivän viiveellä ja sähköposteihin hiukan pidemmällä odotusajalla. Asiakaspalvelumme käsittelee kaikki viestit kohdellen asiakkaita tasavertaisesti. Tärkeää on myös olla ajoissa liikkeellä.
– Asiakaspalvelussamme tehdään koko ajan töitä sen eteen, että saisimme jonoa lyhyemmäksi. Näissä asiakkaidemme yhteydenotoissa eletään ja koetaan koronatilanteen ikävimpiä seurauksia, joten meidän tehtävä on antaa asiantuntevaa palvelua ja tilanteen mukaisia realistisia neuvoja. Kaikki saapuneet viestit käsitellään ja olemme yhteydessä mahdollisimman nopeasti, toteaa Grönqvist.
Lue lisää ohjeita uutisestamme Älä jää yksin maksuongelmien kanssa – kokosimme parhaat neuvot.
Jätitkö takaisinsoittopyynnön tai lähetitkö sähköpostia Varman asiakaspalveluun?
Palaamme asiaasi mahdollisimman pian. Yksi viesti tai yhteydenottopyyntö Varmaan riittää.
Hoidat helposti vakuutus- ja maksuasioihin liittyvät muutokset asiointipalvelussamme.