Palvelemme jokaista asiakastamme mahdollisimman nopeasti ja teemme parhaamme asiakaspalvelumme vastausaikojen palauttamiseksi normaalille tasolle.
Uutisen tiedot jonotusajoista on päivitetty 16.3.2023
Puhelinpalvelu ja takaisinsoitto
Puhelinpalvelussamme on käytössä takaisinsoittopalvelu. Käsittelemme soittopyynnöt niiden saapumisjärjestyksessä, joten kun olet jättänyt soittopyynnön, soitamme sinulle takaisin niin pian kuin mahdollista.
Huomaathan, että yksi takaisinsoittopyyntö riittää. Tällä hetkellä takaisinsoiton odotusaika voi vaihdella päivästä muutamaan päivään.
Itsepalvelu Varma Asioinnissa
Moni YEL- ja TyEL-vakuuttamiseen liittyvä asia hoituu nopeimmin itsepalveluna sähköisessä asiointipalvelussamme. Voit kirjautua asiointipalveluun sivuston ylälaidassa olevan ”Kirjaudu”-painikkeen kautta.
Varma Asioinnin kautta voit esimerkiksi hakea muutosta YEL-työtuloosi, tarkastella laskujasi, hakea laskulle maksuaikaa, hakea maksutodistuksen, arvioida tulevaa TyEL-maksua ennustepalvelussa ja koota tiedot tilinpäätöstä varten sekä lähettää asiantuntijoillemme viestejä tietoturvallisesti.
Huomaathan, että myös asiointipalvelun kautta lähetettyjen viestien käsittelyssä on ruuhkaa ja vastauksen saamiseen saattaa mennä useita päiviä. Jos asiasi on kiireellinen etkä saa sitä hoidettua itse Varma Asioinnissa, suosittelemme viestin sijaan jättämään takaisinsoittopyynnön puhelinpalvelussamme 010 192 100.
Vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin
Vastauksia useimmin kysyttyihin YEL-työtulon tarkistamista koskeviin kysymyksiin löydät kokoamastamme kysymys-vastauspankista.
Tutustu YEL-työtulon tarkistamista koskeviin kysymyksiin ja vastauksiin
Vastauksia muihin usein kysyttyihin kysymyksiin löydät sivustomme Ota yhteyttä -osiosta.