Vad ska jag göra om jag vill börja använda Varma Onlinetjänst?

Du kan själv enkelt ta hand om de flesta ärenden som rör försäkringar, rehabilitering och pensioner via Varma Onlinetjänst. Börja använda vår användarvänliga onlinetjänst redan i dag och sköt dina ärenden när det passar dig bäst.

Så här får du tillgång till Varma Onlinetjänst

Här kan du läsa om hur du ska göra för att börja använda Varma Onlinetjänst för privatkunder, arbetsgivare, företagare eller bokföringsbyråer som sköter försäkringsärenden åt sina kunder.

Privatkund

Som privatkund kan du logga in i onlinetjänsten med dina personliga bankkoder.

Arbetsgivare

Ansök om användarkoder till onlinetjänsten.

  1. Fyll i webbtjänstavtalet. Du måste ha rätt att ingå avtal för företaget eller föreningen för att kunna teckna webbtjänstavtalet. Länken leder dig först till Suomi.fi-identifikation och sedan till avtalet.
  2. Du får en bekräftelse över att onlinetjänsten öppnats per e-post.
  3. Du kan logga in i tjänsten med dina användarkoder eller personliga bankkoder.

Företagare

Som företagare kan du genast logga in i Varma Onlinetjänst med dina personliga bankkoder eller Mobil ID.

Om du ännu inte har ett Varma Onlinetjänst användarnamn, kan du få ett genom att acceptera användarvillkoren i tjänsten.

Du kan få ett användarnamn för Varma Onlinetjänst på följande sätt:

  1. Logga in på Varma Onlinetjänst med dina bankkoder eller Mobil ID.
  2. Godkänn användarvillkoren för tjänsten.
  3. Ange din e-postadress och ditt telefonnummer.
  4. Vänta några minuter och logga in igen.

Bokföringsbyrå

Som representant för en bokföringsbyrå kan du med fullmakt ta hand om kundernas ArPL- och FöPL-försäkringsärenden via Varma Onlinetjänst.

Teckna Varmas avtal för bokföringsbyråer för att ta hand om alla försäkringsärenden för dina kunder som har försäkring hos oss med ett och samma användarnamn.

Läs anvisningar om att börja använda onlinetjänsten här