Vår kundtjänst är tyvärr överbelastad. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter! Vi svarar på alla meddelanden och samtal i ankomstordning. I telefontjänsten kan du lämna en återuppringningsförfrågan.

Du kan sköta dina försäkringsärenden i Varma Onlinetjänst när det passar dig bäst. I onlinetjänsten kan du till exempel granska fakturor, ansöka om betalningstid och skriva ut ett avgiftsintyg. Du kan även ta fram prognoser över framtida ArPL-avgifter och avgiftsuppgifter till bokslutet.

Vad ska jag göra om jag vill säga upp min FöPL-försäkring?

Ansök om uppsägning i Varma Onlinetjänst

Det enklaste sättet att ansöka om uppsägning av försäkringen är att skicka oss ett meddelande i Varma Onlinetjänst. När du väljer Uppsägning av FöPL-försäkringen som ämne, visar tjänsten vilka uppgifter behöver vi för uppsägningen. Efter att du skickat in ansökan behandlar vi ärendet och kontaktar dig vid behov för mer information. Vi skickar ett beslut om försäkringens upphörande.

Gör en uppsägningsansökan

Läs mer om situationer där FöPL-försäkringen avslutas

Kanske du också är intresserad av

Vad ska jag göra om jag vill ansöka om flexibilitet med FöPL-avgifter?

Vad ska jag göra om jag ska lägga ner företagsverksamheten?

Vad ska jag göra om jag behöver mer betalningstid?

Vad ska jag göra om jag vill ansöka om ändring av min FöPL-arbetsinkomst?