Vår kundtjänst är tyvärr överbelastad. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter! Vi svarar på alla meddelanden och samtal i ankomstordning. I telefontjänsten kan du lämna en återuppringningsförfrågan.

Du kan sköta dina försäkringsärenden i Varma Onlinetjänst när det passar dig bäst. I onlinetjänsten kan du till exempel granska fakturor, ansöka om betalningstid och skriva ut ett avgiftsintyg. Du kan även ta fram prognoser över framtida ArPL-avgifter och avgiftsuppgifter till bokslutet.

Alltid enkel och kompetent service

Hos oss får du personlig service som lämpar sig för din situation oberoende av tid och plats. I den användarvänliga Varma Onlinetjänst kan du sköta dina ärenden när det passar dig bäst. Vi stöder dig och ditt företag vid föränderliga och oväntade händelser i livet, vare sig det är fråga om tillökning i familjen, insjuknande eller behovet av flexibla arrangemang som gäller betalningstid. Klicka på den fråga som passar din situation så får du närmare instruktioner.

Ta kontakt med oss

Sköt dina FöPL-ärenden på webben

I vår onlinetjänst kan du bl.a.

  • skicka meddelanden och bilagor till oss via en skyddad anslutning
  • granska tidigare och kommande FöPL-avgifter
  • be om mer betalningstid för fakturor.

Logga in på tjänsten med dina personliga bankkoder.

Logga in på Varma Onlinetjänst

Telefon och chatt

010 192 100

Vi betjänar dig i försäkringsärenden via telefon och i chatten från måndag till fredag klockan 8–16. I telefontjänsten kan du också lämna en återuppringningsförfrågan.

På samma numret, vardagar klockan 9–15, ger våra experter dig råd i frågor som gäller personalens arbetsförmåga, rehabilitering och arbetsoförmåga.